top of page
kiscsoport_edited.jpg

Csavarga Mese
"Iskolás leszek" foglalkozás

Bár a cím arra utal, hogy a gyermek még óvodás korú, de bátran ajánlom a foglalkozásokat kisiskolásoknak is.

Ez nem egy hagyományos fejlesztő foglalkozás, itt a Csavarga Mesék segítségével fejlesztjük a verbális kommunikációt, a memóriát, a rugalmas gondolkodást és gyakoroljuk az önkontrolt.

 

A foglalkozas alapját egy Csavarga Mese adja és annak tartalma alapján több érdekes témáról beszélgethetünk, DE ez nem minden.

Fontos a beszélgetés tartalma, stilusa, mikéntje egyaránt.

Ez a módszer segíti a gyerekeket az iskolára való felkészülésre, illetve kisiskolásként a gyermek meg tudja fogalmazni, ha valamit nem ért vagy ha valamire szüksége van.

 

Miért fontos a verbális kommunikáció és melyek a különböző részei

Fontos, hogy minél korábban elkezdődjön a verbális kommunikáció fejlesztése, párhuzamosan folyjon a beszédtanulással.

 

Történetmesélés

Történetmesélés - nem csak szórakozás, hanem a megértés, megértetés egy formája.

Az emberek közötti kommunikáció során történeteket mesélnek különböző céllal, okkal.

 

Kérdések feltevése

Amikor kérdezünk, akkor információt akarunk kapni, vagy tájékozódni.

De a megértés megerősítése miatt is fontos, hogy tudjunk kérdéseket feltenni.

 

Saját vélemény megfogalmazása

Különböző helyzetekben ki kell fejeznünk magunkat, véleményt vagy ellenvéleményt mondunk.

 

Érzelmek kifejezése szavakkal

Sikeres kapcsolatokhoz szükség van arra, hogy ne csak felismerjük saját és mások érzelmeit, de meg is tudjuk fogalmazni, szavakba önteni az érzéseket.

 

Kreatív gondolkodás fejlesztése

A kreatív gondolkodás alapja a probléma megoldásnak.

A történetek tovább gondolása is fejleszti a kreatív gondolkodást, a fantáziát

Mi fog történni, mi miért történt, mi volt az oka a múltban - ezekre kere

Karakterépítés - jellemvonások, képességek, háttér közös kitalálása

 

Kézügyesség fejlesztése rajzolással, színezéssel, hajtogatással

A figurákat szabadon szinezhetik a gyerekek, de saját figurákat is rajzolhatnak

Megalkothatják a hátteret vagy jeleneteket rajzolhatnak szabadon a történettel kapcsolatban.

Sokféle méretű papírt használhatnak. Sokféle rajz eszközt próbálhatnak ki.

Nincs rossz alkotás, mind számít és érdekes.

KIKNEK AJÁNLOM

LADYKIREN kids activity.jpg

Korosztály

5-7 éves korosztály számára ajánlom foglalkozásunkat

DSC_5160.jpg

Csoportméret

2-4-8  fő az ideális csoportméret

aPlacc_edited_edited.jpg

A helyszín

A helyszín aPlacc rendezvény terme Győr szívében

Kapcsolatfelvétel

Ha szeretnél további információt vagy érdekelnek a foglalkozások, akkor vedd fel velem a kapcsolatot.

  • Készülni kell a Csavarga Mese Interaktív mesefoglalkozásra?
    Nem kell készülni a foglalkozásra, interaktivan játszunk és játszva tanulunk, de nem gyerekek a teljesítménye a fontos, hanem az érdeklődés felkeltése és fenntartása.
  • Hátrány a Csavarga Mesefoglalkozáson, hogy ha valaki nem elég tájékozott?
    Nem kell semmilyen felkészültség. Az interaktív foglalkozas 6-9 eves gyerekekre van szabva ezért ami információra szükségük lesz, az ott helyben rendelkezésre áll.
  • Milyen legyen az öltözék a Csavarga Mesefoglalkozáson?
    Kényelmes játszó öltözék ajánlott a foglalkozásra, mivel nemcsak rajzolunk, de játszunk is. Váltócipő szükséges.
  • Milyen készségekre van szükség a Csavarga Mesefoglalkozáson?
    A gyermek szívesen maradjon velünk. A korosztályának megfelelően tudjon kommunikálni.
  • A kísérők ott maradhatnak a foglalkozáson?
    A szülő jelenléte nem ajánlott, de ha a gyermek ragaszkodik hozzá, akkor lehetséges.
  • Miért kell betartani a kiírt korhatárt a Csavarga Mesefoglalkozáson?
    Ha túl nagy a korkülönbség a résztvevők között, akkor nem lehet mindegyik korosztály igényeit kielégíteni. A hat év alatti gyermek kommunikációs szintje más, mint a 6-9 éves alsó tagozatos gyerekeké. A 9 év feletti gyerekekkel magasabb szinten lehet kommunikálni ugyan arról a témáról, így lehetséges, hogy a foglalkozást nem tartanák elég érdekesnek. A cél, hogy a gyerekek számára a foglalkozáson elhangzottak könnyen érthetőek legyenek, a kapott feladatok pedig olyan kihívást jelentsenek, amit meg tudnak oldani.
bottom of page